Botox

BOTOKS NEDİR?

Botoks  botulinum toksin kelimesinden kısaltılmış özünü bir  bakterinin  oluşturduğu proteindir. Botulinum toksini Clostridium   botulinum ve diğer iki clostridia türü tarafından üretilen birbiri iki benzer özellikler taşıyan  yedi nörotoksinin ortak adıdır.

BOTOKS NASIL YAPILIR ?

Botoks kırışıklık tedavisinde ve deride çizgileri 4 ila 6 ay süre içerisinde  geçici süreliğine yok eder. Etki süresi kişinin durumuna göre değişir, Botoks yaşa bağlı değildir, Hamile ve emziren bayanalar dışında herkes tarafından yaptırılabilir.

Botoks kısa süren bir işlemdir. Kazyağı Kaş oratsı  Alın Boyun  Kızgınlık Çizgisi  kaşkaldırmak  için terlemeyi  önlemek için kullanılır. Uygulama süresi 15 dakkikadır.İşlem sonrası acı ağrı hissedilmez. Hastalar gğnlük hayatına hemen dönebilir.

YÜZ ESTETİĞİNDE BOTOKS NEDİR?

Yüz Estetik işlemlerinden biri  Botoks uygulamasıdır. Botoks uygulamasında alın, kaz ayakları, kaş ortası kırışıklıklar ( plastisma  bantları ) yüz  ve boyun bölgesinde oluşan mimik kasların  geçici durması için yapılır.

Botoks ,  göz çevresinde ,alın bölgesinde, ve yüzün hemen hemen her yerine uygulanabilir. Botoks   yüz bölgesini gençleştirir.

Botoks ,  geçici olarak sinirlerin bloke olmasını sağlayan , enjeksiyonu her hangi bir ilaca gerek görmeden yapılan bir işlem olup botilinum toksini seyrelttikten  sonra direk olarak uygulanacak bölgeye enjekte edilir. Enjekte işlemi ortalama 15 DK sürmekte ve kas dokuya enjekte edilen botilinum toksini 72 saat sonra etkisini göstermeye başlar. Botox  enjeksiyonu ilk 4 gün içinde etkisini göstermeye başlar ve maksimum 10 gün içerisinde etkinliğe ulaşır. Uygulama sonrası 3-4 ay içerisinde etkisini kaybeder.

BOTOKS KAÇ YAŞINDA BAŞLANMALIDIR?

Botox ’ un 25 li yaşlardan sonra başlanması uygundur. Medikal Estetik alanında Botox bazı hastalıkların tedavisinde güvenle kullanılmaktadır.

TERLEME BOTOKS’U

Terleme vücudun ısı,su ve tuz dengesini sağlayan doğal bir vücut aktivitesidir. Normal miktarda ki terleme bile çoğumuzda sıkıntı yaratır. Aşırı terleme tedavisi ise botoks enjeksiyonları uygulanarak bu durumun ortadan kaldırılmasına denir. Botoks yani Botulinum toksini, sinir uçlarından ter bezlerini uyaran madde salınmasını engeller ve böylece terlemeyi durdurur. Aşırı terleme tedavisinde botoks uygulaması 20 yıldan uzun zamandır kullanılmaktadır.

Aşırı terleme,ter bezlerinin aşırı çalışmasına bağlı olarak deri yüzeyine salgılanan ter miktarının akması olarak bilinir.En sık avuç içi,ayak tabanı ve koltuk altlarında görülür.

BOTOKS UYGULAMANIN HEDEFİ

Uygulamanı hedefi kişilerin en fazla şikayetçi olduğu koltukaltı, avuç içi ve ayak altı gibi bölgelerde terlemeyi durdurur. Tedavinin etkisi 5 ila  7 gün içerisinde ortaya çıkar.

KİMLERE UYGULANIR?

Tedavi hamileler, emziren anneler ve bazı özel kas sinir hastalıkları bulunanların dışında herkese uygulanır.

ETKİSİ NE KADAR SÜRER?

Botoks etkisi altı ay süren bir ilaçtır. Fakat terleme tedavisinde kullanılan botoks uygulamalarının etkisi bir yıla kadardır.Botoks etkisini üç ila yedi gün içerisinde gösterir bu süre içerisinde terleme tamamen durur.

BOYUN VE DEKOLTE BOTOKSU

Boyun bölgesi dekolte bölgesi ile beraber yaşlanmayı ele veren bölgelerden birisidir.Boyun bölgesinde perde kası diye adlandırılan platizma kasında ki gevşemeler ciltte sarkma meydana getirir.Bu gevşemeler sonucu iki adet kas bandı sarkmalara yol açar.Bu yaşlanma bulguları pilatizmada oluşan gevşeme ve sarkmalarda ve bu kasın cilt üzerinde bıraktığı kat izlerine bağlıdır.Boyun bölgesinde botoksun uygulaması ile boyunda oluşmuş enine çizgiler azaltılır ve yok edilir.Cilt canlı ve diri görünür.